ukryj menu          

Jeszcze jedna filiżanka kawy

„One More Cup of Coffee”
(„Desire”, 1976 Columbia)
słowa i muzyka: Bob Dylan
tłumaczenie: Sylwek Szweda 01.12.2005
(  a    a* G F* E     a* G F* E    a G  )
  
        a

Twój słodki oddech,

                      G

Włosy jak rwące potoki

   F

I oczy błyszczące

              E                    E7

Jak na niebie klejnoty.

       a

Nic nie czująca,

           G

Choć jestem w potrzebie

     F

I wierna tylko

                E                        E7

Swym gwiazdom na niebie.

  

  
   F                                        E

Jeszcze jedna kawa, muszę iść,

   F                                     E

Jeszcze kawy tej ostatni łyk,

                  a*  G F* E

W dolinę czas już iść.

  

  

Twój ojciec wyrzutkiem -

Po świecie się tłucze,

Pokaże ci co wybierać

I jak nożem rzucać.

Strzeże swego królestwa

Nie dopuszczając doń obcych,

Gdy każe się obsłużyć

Słychać jak głos jego drży. (ref. i solo jak zwrotka)

    

Twa siostra widzi przyszłość

Jak twoja matka i ty,

Nikt z was nic nie czyta,

Nawet nie ma książki.

Pławisz się w przyjemnościach

I śpiewasz jak skowronek,

Lecz serce twe oceanem

Wciąż niezgłębionym.

 

a* a* F* F* F F
 
01.12.2005
One More Cup of Coffee Bob Dylan
The White Stripes- One More Cup of Coffee
one more cup of coffee ..... bob dylan cover
Frazey Ford - One More Cup Of Coffee (Bob Dylan Cover) [AUDIO]
One More Cup of Coffee
One more cup of coffee (Bob Dylan) - Cover by Luther Blissett
One More Cup Of Coffee Chords
One more cup of coffee (Sertab Erener version)


”One More Cup of Coffee” - tells the tale of a girl whose family are gypsies and drifters, and of the man who must leave her to enter the „valley below”. The narrator describes a character who is beautiful: „your eyes are like two jewels in the sky” but for whom the narrator's love and admiration are not reciprocated (”but I don't sense affection no gratitude or love, your loyalty is not to me but to the stars above”). The song deals with themes of abandonment; the apparent end of a relationship and the concept of a coming journey. The song could be seen as a metaphor for Dylan's relationship with Sara; however, this is unsubstantiated. The song is also thought to have been inspired by a visit Dylan made to Saintes Maries de Mer in Provence, France, where there is an annual gathering of Romany people who venerate Saint Sarah the Egyptian. This would seem to point to another link to Sara Dylan. (Ref. Picknett,L. and Prince, C. „The Templar Revelation”, 1997, p. 90.)
The song is a duet between Dylan and Emmylou Harris; as an incidental to its use of the harmonic minor scale it has a decidedly Middle Eastern flavor in the vocal melody. It was covered by The White Stripes on their self-titled debut album. Furthermore there is a version by Roger McGuinn and Calexico for the 2007 film I'm Not There. Calexico also performs the song at their concerts. Robert Plant covered the song in his 2002 album Dreamland. In 2003, Sertab Erener covered this song which in turn became the soundtrack of the movie Masked and Anonymous. The song was written at a corner table at the Other End nightclub in Greenwich Village in the summer of 1975.

Desire – 17 studyjny album nagrany przez Boba Dylana pomiędzy lipcem a październikiem 1975 r. oraz wydany w styczniu 1976 r.
Pod koniec czerwca 1975 r. Dylan przybył do Nowego Jorku i wynajął mieszkanie (loft) w Greenwich Village na ulicy Houston. Żona Sara pozostała z dziećmi w Malibu (byli już wtedy w separacji). Dylan zaczął prowadzić bujne życie towarzyskie; spotykał się z ludźmi, pił, komponował. Chodził na koncerty – był na występach Muddy'ego Watersa, Patti Smith, Ramblin' Jacka Elliotta. Odnowił swoje przyjacielskie relacje – zwłaszcza z Bobbym Neuwirthem.
Nawiązał wówczas trzy nowe ważne znajomości ze Scarlet Riverą, Jakiem Levym i Robem Stonerem. Jadąc samochodem z perkusistką Sheeną zobaczył niezwykle efektowną kobietę idącą z pudłem od skrzypiec w ręku. Zatrzymał samochód i użył Sheeny jako pośredniczki do zaproszenia jej do samochodu. Na Levy'ego Dylan wpadł na ulicy, zaprosił go do domu, zagrał początek utworu, który został potem nazwany "Isis" i... przez całą noc wspólnie pisali teksty.
Rob Stoner był z kolei basistą w grupie Boba Neuwirtha i wkrótce został liderem grupy Dylana, która nagrała Desire i przeprowadziła niezwykłe tournée Dylana, które znane jest pod nazwą Rolling Thunder Revue.
3 lipca Dylan wpadł na koncert Jacka Elliotta, dołączył do niego akompaniując mu przy "Pretty Boy Floyd" Woody'ego Guthrie i "How Long Blues" Leroya Carra a następnie na boku zagrał mu swoją nową, wspaniałą kompozycję "Abandoned Love". Ponieważ zachowała się nagrana taśma wiadomo, że ostateczna wersja ma zmieniony nieco tekst.
Następnie Dylan z Levym spędzili kilka tygodni lipca w East Hampton na Long Island, pisząc około dwunastu nowych piosenek. 28 lipca był już w Nowym Jorku i zorganizował sesję, na którą zaprosił mnóstwo muzyków. Na czwartej sesji nie było już właściwie muzyków z trzech pierwszych sesji, bowiem większość (w tym brytyjska grupa Kokomo) nie wytrzymała totalnej improwizacji Dylana i równocześnie w ogóle nie wiedzieli, co mają robić. Jak wspominał Neil Hubbard: Było tam... pięciu gitarzystów łącznie ze mną i Erikiem Claptonem... i nie było tam nikogo, kto by to kontrolował – żadnego producenta czy kogokolwiek.
Jednak na sesji z 30 lipca został nagrany właściwie prawie cały album. Była to jedna z tych genialnych i cudownych sesji Dylana, która nagla wyłaniała się z całkowitego bałaganu i niezdecydowania.
31 lipca nieoczekiwanie w studiu pojawiła się z Dylanem Sara; było to o tyle niezwykłe, że miał wtedy nagrywać dwa znakomite utwory "Abandoned Love" i "Sarę", które był poświęcone właśnie żonie. Dylan nagle obrócił się do niej i powiedział: To jest dla ciebie i zaczął po raz pierwszy śpiewać "Sarę". Muzycy, którzy słyszeli ten utwór po raz pierwszy dostosowali się szybko (Stoner i Wyeth), a Rivera dodała skrzypcowe "wypełniacze" i... utwór został nagrany za pierwszym razem, nawet bez jednej próby!
Dylan podchodził do ważnej dla niego piosenki "Hurricane" co najmniej siedmiokrotnie. Piosenka ta była dla niego ważna między innymi dlatego, iż sygnalizowała jego ponowne zaangażowanie i zajęcie się sprawami społecznymi; w tym wypadku chodziło o zwrócenie uwagi na sprawę aresztowanego pod zarzutem morderstwa, a ewidentnie niewinnego boksera Rubina "Hurricane'a" Cartera. Ponieważ nie osiągnął w jednym nagraniu zadowalającego rezultatu, ostateczna wersja tego rozpoczynającego album utworu, została zmontowana najprawdopodobniej z wersji szóstej i siódmej, czyli drugiej i trzeciej z 24 października.
Album nie został jednak wydany na święto Bożego Narodzenia, ale dopiero w styczniu. Wtedy trwało już owo niezwykłe tournée Dylana Rolling Thunder Revue, które przyniosło Dylanowi najlepsze recenzje i kolejną legendarną sprawę do biografii.
W 2003 album został sklasyfikowany na 174. miejscu listy 500 albumów wszech czasów magazynu Rolling Stone.

Bob Dylan  gitara, harmonijka, śpiew; pianino (2) (sesje 1-6)
Dave Mason Band (?) (sesja 1)
nieznane wokalistki towarzyszące śpiewem Dylanowi (sesja 1)
Rob Stoner  gitara basowa (sesje 2-6)
Scarlet Rivera  skrzypce (sesje 2-6)
Emmylou Harris – śpiew towarzyszący (sesje 2-5)
Sheena  tamburyn, kongi, dzwonki (sesje 2-5)
Mel Collins  saksofon, trąbka (sesje 2, 3)
Neil Hubbard  gitara (sesje 2, 3)
Hugh McCracken – gitara (sesje 2, 3)
Vinnie Bell – gitara (sesja 2, 3)
Erik Frandsen – gitara slide (sesje 2, 3)
Sugar Blue – harmonijka (sesje 2, 3)
Dom Cortese  mandolina, akordeon (sesje 2, 3)
Terry Stannard – perkusja (sesje 2, 3)
nieznany trębacz (sesje 2, 3)
Eric Clapton – gitara (sesja 2)
Yvonne Elliman – śpiew towarzyszący (sesja 2)
Howie Wyeth – perkusja (sesje 4-6)
Steven Soles – gitara (sesja 6); śpiew towarzyszący (1)
Ronee Blakely – śpiew towarzyszący (sesja 6) (1)
Luther Rix  kongi (sesja 6) (1)
  1.  Pogrubionym drukiem wymienieni są muzycy wyszczególnieni na okładce albumu
  2.  Prawdopodobnie był to chórek-trio towarzyszący Dave'owi Masonowi

LISTA UTWORÓW

1.Hurricane8:33
   
2.Isis6:58
   
3.Mozambique3:00
   
4.One More Cup of Coffee3:43
   
5.Oh, Sister4:05
   
6.Joey11:05
   
7.Romance in Durango5:50
   
8.Black Diamond Bay7:30
   
9.Sara5:29
   
  56:13