ukryj menu          

Umówiłem się z nią na dziewiątą

słowa: Emanuel Schlechter
muzyka: Henryk Wars
"Umówiłem się z nią na dziewiątą" (film: Piętro wyżej1937, 
wykonawca: Eugeniusz Bodo)
C           F

Ósma cztery jakaś płyta

             C

Ósma dziewięć ktoś coś czyta

              d                  G           F       C

To nie ważne, najważniejsza dziś jest ona

  C              F

Pierwsza - siódma, trzecia, piąta

                    C

Ktoś mi wszystko dziś poplątał

       d        G       G7

Ale jedno, jedno wiem

         

Umówiłem się z nią na dziewiątą

                                     

Tak mi do niej tęskno już

             

Zaraz wezmę od szefa akonto

                               

Kupię jej bukiecik róż

             C                            

Potem kino, cukiernia i spacer

                 C7             F  

W księżycową jasną noc

          F                              C 

I będziemy szczęśliwi, weseli

                       G                       C   -  C7 

Aż przyjdzie północ i nas rozdzieli

        F                               C 

I umówię się z nią na dziewiątą

               G                    C  (G - C ) 

Na dziewiąta tak jak dziś


Jak ten czas powoli leci

Pierwsza druga, w pół do trzeciej

Do dziewiątej jeszcze tyle tyle godzin

Gdyby można zrobić czary

Ponapędzać te zegary

By dziewiąta była już

Umówiłem się z nią na dziewiątą... 

Tak mi do niej tęskno już 

Zaraz wezmę od szefa akonto 

Kupię jej bukiecik róż 

Potem kino, cukiernia i spacer 

W księżycową jasną noc

I będziemy szczęśliwi, weseli

Aż przyjdzie północ i nas rozdzieli 

I umówię się znów na dziewiątą

Na dziewiąta tak jak dziś

Eugeniusz Bodo - Umówiłem się z nią na dziewiątą
Bohdan Łazuka - Umówiłem się z nią na dziewiątą 1971 r.
Styl- Umówiłem się z nią na dziewiątą

Henryk Wars, właściwie Henryk Warszawski (lub Warszowski), ur. 29 grudnia 1902 wWarszawie, zm. 1 września 1977 w Los Angeles, pseud. Fraska, Henry Vars – polski i amerykański kompozytor, pionier jazzu w Polsce, pianista oraz dyrygent.
   Pochodził z muzykalnej rodziny: siostra była śpiewaczką La Scali, druga siostra - pianistką.
Warszawski ukończył Konserwatorium Warszawskie w klasie Romana Statkowskiego. Będąc studentem akompaniował artystom teatrzyku Morskie Oko.
Pracował w wytwórni płyt gramofonowych Syrena Record. Potem zajął się komponowaniem. Pierwsza napisana piosenka (1926 r.) - New York Times, nie zyskała zbyt dużej popularności. Tworzył kompozycje do łącznie 53 filmów, m.in. Szpieg w masce, Manewry miłosne, do pierwszego polskiego filmu dźwiękowego - Na Sybir (1930). Tak powstało wiele przebojów. Prowadził zespół Weseli Chłopcy. Pisał piosenki dla takich gwiazd, jak Hanka Ordonówna, Eugeniusz Bodo czy Zula Pogorzelska.
Od 1939 roku brał udział w wojnie, dostał się do niewoli niemieckiej, skąd uciekł, a w 1940 r. dotarł do Lwowa, gdzie założył polski big band. Wraz z armią generała Andersaprzewędrował Iran, Bliski Wschód i Włochy.
Po demobilizacji osiadł w USA. Tam, po początkowo niepomyślnym okresie, w 1954 roku rozpoczął współpracę z producentami filmowymi w Hollywood. W roku 1963 napisał muzykę do filmu Mój przyjaciel delfin (Flipper). Jego piosenki śpiewali m.in. Bing Crosbyczy Doris Day. Komponował także utwory muzyki poważnej: poematy symfoniczne, balet, concertino.
 
 
Emanuel Schlechter (Eman Schlechter, Olgierd Lech) (ur. 26 marca 1906 Lwów, zginął w 1943 w czasie likwidacji getta lwowskiego) – autor tekstów piosenek, z których wiele stało się wielkimi przebojami oraz scenarzysta. Polak pochodzenia żydowskiego.
Autor tekstów niezapomnianych przebojów filmowych, do których muzykę napisali Zygmunt Karasiński i Szymon Kataszek (Każdemu wolno kochać, 1933), Jerzy Petersburski (walc "Młodym być i więcej nic" z filmu Szczęśliwa trzynastka, wyk. Lucyna Messal, tango "Odrobina szczęścia w miłości" z filmu Co mój mąż robi w nocy, wyk. Tola Mankiewiczówna, 1934), Henryk Wars: "Takie coś" i "To nie ty" z filmu Jaśnie pan szofer (wyk. Tadeusz Olsza), "U di radi radi rida" z filmu Antek policmajster (wyk. Adolf Dymsza, Dodek, 1935), "Umówiłem się z nią na dziewiątą" i "Sex appeal" z filmu Piętro wyżej, (wyk. Eugeniusz Bodo, 1937), fokstrot "Zakochany złodziej" z filmu Robert i Bertrand, tango "Czy tutaj mieszka panna Agnieszka" i walczyk pijacki "Najlepiej w głowie mieć szum" z filmu Trójka hultajska (1937), piosenki z filmu Królowa przedmieścia (1938).
Inne znane teksty piosenek: "A u mnie siup" (z filmu Dodek na froncie, wyk. Adolf Dymsza), "Mnie wystarczy słówko" (z filmu Kochaj tylko mnie, wyk. Lidia Wysocka), "Kocha, lubi, szanuje", (muz. Henryk Wars), "Ja mam czas, ja poczekam" (muz. Mieczysław Mierzejewski, 1935), walc angielski "Nie raz, nie dwa, nie trzy" (wyk. Albert Harris), muz. Adam Lewandowski) i tango "Szkoda lata" (wyk. Andrzej Bogucki, 1937,muz. Adam Lewandowski), piosenki Stefci Górskiej ("Bez przesady", muz. Zygmunt Wiehler) i Zofii Terne("Taka mała" muz. Henryk Wars), a także libretto komedii muzycznej Kot w worku.
Piosenki lwowskie: "Ta co pan buja!" (muz. Juliusz Gabel), "Moja gitara" (Rozśpiewany Lwów, muz. Wiktor Tychowski i Eugeniusz Landowski, wydana tuż przed wybuchem wojny, 1939) i filmowe piosenki pary lwowskich batiarów, Szczepcia i Tońcia (wyk. Kazimierz Wajda, 1905-1955, Henryk Vogelfänger, 1904-1990, z radiowej Wesołej Lwowskiej Fali): "My dwaj – obacwaj" (z filmu Będzie lepiej, reż. Michał Waszyński, 1936), "Dobranoc, oczka zmruż" i "Tylko we Lwowie" (z filmu Włóczęgi, 1939, muz. Henryk Wars), śpiewane później przez żołnierzy generała Andersa na całym niemal świecie. Piosenka "Tylko we Lwowie" stała się hymnem lwowiaków zmuszonych do opuszczenia swego rodzinnego miasta.
Film Serce batiara, do którego Emanuel Szlechter napisał tytułową piosenkę (muz. Henryk Wars, 1939) nie zdążył wejść na ekrany i w czasie wojny zaginął.