Cały, cały świat
Kol Haolam Kulo / כל העולם
( a )
a d
Cały cały świat, jeden wąski most
a E
Jeden wąski most, Jeden wąski most
a d
Cały cały świat, jeden wąski most
E a
Jeden wąski most (2x)
a
Ale ważne ważne jest to
G
By się nie bać, by się nie bać wcale
a
Ale ważne ważne jest to
G a
By się nie bać nie. (2x)
a d
Kol haolam kulo, gesher tzar meod,
a E
gesher tzar meod, gesher tzar meod.
a d
Kol haolam kulo, gesher tzar meod,
E a
gesher tzar meod, (2x)
a
vehaikar vehaikar
G
lo lefached, lo lefached klal
a
vehaikar vehaikar
G a
lo lefached, klal. (2x)
Kol ha'olam kulo
Kol ha'olam kulo - klip ("Most")
KOL HA'OLAM KULO @ Shalom on Szeroka Street 2008
Ofra Haza - Kol Haolam Kulo
21.Kol Haolam Kulo - The whole world is a narrow bridge - Children Beyond
kol haolam kulo- IDF
KOL HA´OLAM KULO, NACHNAM DE BRATISLAVA, O MUNDO TODO É UMA PONTE ESTREITA
dror kol haolam kulo
MTA Senior Band- Kol Ha'Olam Kulo
Kol haolam kulo - Dudu Fisher כל העולם דודו פישר
KOL HA'OLAM KULO The whole World is a Narrow Bridge
Kol Ha'olam Kulo - the world is a narrow bridge
Tradycyjna pieśń w języku hebrajskim. Autorem piosenki jest Rabbi Nachman z Bracławia, chasydzki cadyk, kabalista. Jego działalność zapoczątkowała ruch Bractwa Chasydów, których charakteryzuje ogromna szczerość w służbie Bogu, w życiu przepełnionym radością, tańcem i śpiewem.
Według Nachmana nie ma osoby całkowicie złej, która nie miałaby choć odrobiny dobra w sobie. Nawet w osobie całkowicie złej, podłej, winniśmy znaleźć tę odrobinę dobra, którą wciąż w sobie nosi. Tę drobinę o której mówimy Nachman określa hebrajskim słowem nekuda czylo kropka.Kiedy widzisz jakąś dobą nekuda w złym człowieku, możesz sprawić, że i on ją dostrzeże.
Cały świat to jeden wąski most. Ale najważniejsze jest to, by nie bać się wcale. Strach jest początkiem, ale nie przeprowadzi cię przez most. Jeśli żyjesz w strachu, w poczuciu winy i wstydzie, nie jesteś zdolny do odczuwania radości. A przez to nie jesteś zdolny do tego by stać się tym kim być pragniesz.
Tajemnica tkwi w słowie nekuda, która oznacza także... nutę. Przez gromadzenie nut tworzymy melodię swojego życia i innych ludzi. Znajdowanie właściwych nut, dobrych nekudot i budowanie z nich melodii jest drogą przemiany siebie oraz innych...
Przywódca religijny jest więc kimś w rodzaju kompozytora. Scala w sobie dobre nekudot i staje przed Bogiem. Przystępując do modlitwy staje się melodią społeczności.
(Jidisze lider. Śpiewnik Żydowski, (red.) Piotr Mirski, Lublin 2008, s.90-94.)
Według Nachmana nie ma osoby całkowicie złej, która nie miałaby choć odrobiny dobra w sobie. Nawet w osobie całkowicie złej, podłej, winniśmy znaleźć tę odrobinę dobra, którą wciąż w sobie nosi. Tę drobinę o której mówimy Nachman określa hebrajskim słowem nekuda czylo kropka.Kiedy widzisz jakąś dobą nekuda w złym człowieku, możesz sprawić, że i on ją dostrzeże.
Cały świat to jeden wąski most. Ale najważniejsze jest to, by nie bać się wcale. Strach jest początkiem, ale nie przeprowadzi cię przez most. Jeśli żyjesz w strachu, w poczuciu winy i wstydzie, nie jesteś zdolny do odczuwania radości. A przez to nie jesteś zdolny do tego by stać się tym kim być pragniesz.
Tajemnica tkwi w słowie nekuda, która oznacza także... nutę. Przez gromadzenie nut tworzymy melodię swojego życia i innych ludzi. Znajdowanie właściwych nut, dobrych nekudot i budowanie z nich melodii jest drogą przemiany siebie oraz innych...
Przywódca religijny jest więc kimś w rodzaju kompozytora. Scala w sobie dobre nekudot i staje przed Bogiem. Przystępując do modlitwy staje się melodią społeczności.
(Jidisze lider. Śpiewnik Żydowski, (red.) Piotr Mirski, Lublin 2008, s.90-94.)