E H7 cis
Na próżno świecisz dziś jak słońce
A E-H7
Chociaż chciałem znać ten blask,
E H7 cis
Na próżno świecisz dziś jak słońce,
Fis H7
Ta droga ciemna niby las.
E E7
Gdy kogut zapieje z pierwszym blaskiem dnia,
A A7 Ais0 C0
Wyjrzyj na drogę, ten facet to ja.
E H7 cis
To przez ciebie muszę ruszać znów,
A H7 E - H7
Lecz nie mów nic, szkoda słów.
( harmonijka A )
E H7 cis
Na próżno wymawiasz moje imię
A E - H7
Niczym wróżka z dobrych snów,
E H7 cis
Na próżno wymawiasz moje imię,
Fis H7
Tu nie słychać twoich słów.
E E7
Ruszam w drogę i myślę, - jaki dziwny ten świat,
A A7 Ais0 Cis0
Kobieta, którą kocham chyba nie dość ma lat,
E H7 cis
Daj jej serce, a ona duszę chce brać…
A H7 E - H7
Lecz na nic łzy, na nic płacz.
( harmonijka A )
E H7 cis
Więc spróbuj dobre słowo dać na drogę,
A E - H7
Dokąd idę, któż to wie,
E H7 cis
Do widzenia powiedzieć już nie mogę,
Fis H7
Powiem tylko zwykłe - cześć.
E E7
Nie mówię, że było mi z tobą źle,
A A7 Ais0 Cis0
Pewnie mogło być lepiej, lecz jak nie to nie…
E H7 cis
Po prostu zmarnował się mój cenny czas,
A H7 E - H7
Lecz nie przeszkodzi mi to spać.
( harmonijka A ) E - H7 - E
Nie myśl dwa razy, wszystko jest w porządku - Sylwek Szweda
Don't Think Twice It's All Right - Bob Dylan
Don't Think Twice, It's Alright Live - Bob Dylan 1962.wmv
The Broken Circle Breakdown Bluegrass Band - Don't Think Twice It's All Right
E Clapton B Dylan Don't Think Twice, It's All Right Benefit Live 1999
Bob Dylan - Don't Think Twice It's Alright Legendado PT/BR
DON'T THINK TWICE It's All Right by JOHNNY CASH
Don't Think, Twice It's All Right Peter, Paul Mary
Don't think twice it's alright - John Martyn
Brook Benton - Don't Think Twice, It's Alright (Bob Dylan Cover)
Don't Think Twice It's All Right- Bob Dylan (Cover)
Nie Think Twice To All Right - Bob Dylan piosenki - My cover
Joan Baez Don't Think Twice, It's All Right Bob Dylan cover
Don't Think Twice, It's All Right - Bob Dylan Cover
Don't Think Twice, it's Alright (Bob Dylan Cover) Erica Conway
Don't think twice it's alright (Bob Dylan cover)
Don't Think Twice, It's Alright - Bob Dylan (acoustic cover)
Don't Think Twice It's Alright - Live @ Beeston Festival 2012 - Bob Dylan cov
Gospel - Jim Reeves - Scarlet Ribbons (For Her Hair)
SCARLET RIBBONS The Brothers Four-Campfire 13
Don't Think Twice, It's All Right – piosenka skomponowana przez Boba Dylana, nagrana przez niego w listopadzie 1962 r. i wydana na drugim albumie The Freewheelin' Bob Dylan
w maju 1963 r. Jedna z najbardziej popularnych kompozycji Bob Dylana. Czasem także pojawia się jako Don't Think Twice, It's Alright.
Piosenka ta została także wydana jako strona B singla „Blowin' in the Wind”.
Dylan skomponował tę piosenkę w momencie, w którym zorientował się, że jego miłość
z Nowego Jorku – Suze Rotolo – wyjechała do Włoch po koniec 1962 r. i że jest to faktycznym zerwaniem przez nią związku. Korzystając z pobytu w Londynie (nagrania do sztuki teatralnej), poleciał za nią do Rzymu, ale tylko po to, aby się dowiedzieć, że ona akurat wyjechała do Nowego Jorku.
Piosenka ta jest więc utworem o końcu miłości; mimo całej swojej subtelności i wyrafinowania poetyckiego, jest także niszcząco złośliwa. Dylan nawet zdecydował się na umieszczenia jako okładki ich wspólnego zdjęcia podczas nowojorskiego spaceru.
Chociaż jest to piosenka folkowa, to jednak zupełnie nietypowa ze względu na zręczne zrównoważenie tkliwości i gniewu, cierpienia i chłodu itd. Jednak ostatnie wersy utworu są już właściwie złośliwą zemstą; Dylan oskarża swoją kochankę o niedojrzałość, pragnienie jego duszy (chociaż on dał jej całe swoje serce) i wreszcie oskarża ją o największą zbrodnię – zabranie mu (czy zniszczenie) jego „drogocennego czasu”.
Wszystkie wykonania Dylana zachowały ostry ton i jadowitość, nawet te ostatnie – być może myślał także o swojej byłej żonie, która rozwiodła się z nim w 1976 r. Natomiast wykonania artystów interpretujących jego kompozycję, z reguły są bardzo łagodne i ignorują jego złośliwy ton.
Jeśli chodzi o stronę muzyczną to pierwowzorem jest najpewniej ballada „Scarlet Ribbons for Her Hair”, którą poznał dzięki interpretacji swojego znajomego Paula Claytona. Niektórzy badacze uważają, że pewien wpływ mogła mieć także piosenka Johnny'ego Casha „Understand Your Man”. Sam Dylan wskazał jeszcze trzecie źródło pisząc w programie do Newport Folk Festival w 1963 r., że bez piosenki „Lone Green Valley” nie byłoby „Don't Think Twice”.
Sesje i koncerty Dylana, na których wykonywał ten utwór.
Dylan dość często wykonywał ten utwór na swoich koncertach, ale bywały długie okresy, że obywał się bez niego. 14 listopada 1962 – sesje do albumu w Columbia Studio A w Nowym Jorku. Wbrew nocie z okładki, piosenka jest wykonywana solowo, bez towarzyszenia zespołu.
Pierwsze znane publiczne wykonanie piosenki pochodzi z października 1962 r. Dylan wykonał utwór w „Gaslight Cafe”. Te znakomite nagrania zostały wydane w 2005 r. na dysku
Live at the Gaslight 1962.
The Freewheelin' Bob Dylan – drugi album Boba Dylana, wydany w 1963 roku. Pierwsza dojrzała i autorska płyta artysty, zawierająca poetyckie teksty krytykujące przywary społeczeństwa USA tamtych lat.
Na wydawnictwie znalazły się jedne z najsłynniejszych utworów Dylana – "Blowin' in the Wind", "A Hard Rain's a-Gonna Fall" i "Masters of War". Na albumie miał się pierwotnie znaleźć utwór kpiący z makkartyzmu i skrajnie prawicowej organizacji John Birch Society, "Talkin' John Birch Paranoid Blues", jednak nie spodobał się on szefom Columbia Records i został zastąpiony tradycyjnym utworem bluesowym "Corrina, Corrina" ze strony B singla "Mixed Up Confusion". Poza tym utworem, Dylan gra tu na gitarze akustycznej i harmonijce ustnej. Producentem nagrań był John Hammond. Płytę wydano nakładem Columbia Records w formie płyty gramofonowej.
W 2003 album został sklasyfikowany na 97. miejscu listy 500 albumów wszech czasów magazynu Rolling Stone.
Strona pierwsza:
- Blowin' in the Wind
- Girl from the North Country
- Masters of War
- Down the Highway
- Bob Dylan's Blues
- A Hard Rain's a-Gonna Fall
Strona druga:
- Don't Think Twice, It's All Right
- Bob Dylan's Dream
- Oxford Town
- Talking World War III Blues
- Corrina, Corrina
- Honey, Just Allow Me One More Chance
- I Shall Be Free
Pastor Buldeski (Piotr Buldeski)- Died 2-6-2005 - Cancer - Born 1948 - Singer.
6 lutego br. o godz. 12,oo w południe czasu Brisbane (o 4 rano naszego czasu) po długiej walce z rakiem zmarł Piotr „Pastor” Buldeski.
Wokalista, gitarzysta, autor i kompozytor. Był jedną z legendarnych postaci polskiego folku.
W 1980 roku wyjechał z Polski i osiedlił się w Australii. Miał 56 lat.
Cudownie śpiewał piosenki Boba Dylana w własnych, równie świetnych tłumaczeniach.
”Był chyba najwierniejszy tej balladzie, ponieważ nie było spotkania grona przyjaciół bez niej.” O Pastorze wspomina Kamil Sipowicz.
”Jezusa uważaliśmy za hipisa, wyglądał jak hipis. Rozmowa z Kamilem Sipowiczem, autorem książki „Hipisi w PRL-u „
- Komuna na warszawskiej Sadybie, w willi na ulicy Cyganeczki, miała trzech założycieli. Psychologa Marka Zwolińskiego - dziś pracuje jako psycholog, Balubę - Marka Liberskiego, dziś fotografika i podróżnika, oraz Pastora - Piotra Buldeskiego. Hipisi mieszkali tam, malowali, grali muzykę, jeden z pokoi nazywał się nawet kopulatorium! Psycholog na początku lat 70. przekazał willę na Cyganeczki tzw. Twórcom. Oni wbrew biernej postawie hipisów byli pełni wiary w możliwości zmiany, tworzenia nowej rzeczywistości w zastanym systemie. Wśród Twórców byli m.in. Jac - Jacek Jakubowski, późniejszy założyciel Szkolnych Ośrodków Socjoterapii, tzw. SOS-ów, i Choj, Mirek Chojecki, założyciel NOW-ej, działacz KOR-u. Z Twórcami związani byli też późniejsi znani psychoterapeuci: Wojciech Eichelberger, Zbigniew Praszkier, Marek Liciński, oraz wspomniany już Jaś Lityński, Janusz Weiss i Jacek Kleyff z kabaretu Salon Niezależnych. Twórcy najpierw mieszkali w komunie na ulicy Słupeckiej, potem na Cyganeczki. Interesowała ich przede wszystkim nowoczesna psychologia, psychoterapia i psychiatria humanistyczna
Nawet, kiedy brał ślub,rozpowszechniane były o tym „wydarzeniu” informacje wśród ludzi.
Grupa Pastor Gang wystąpiła w Opolu w 1981 r. Zagrali chyba 4 utwory, w tym „Nuda Zdrój” i „Po północy”.
Na pewnym koncercie w Olivii występowały cztery formacje - „Kasa Chorych” bluesowa kapela Ryśka Skibińskiego - wielkiego, harmonijkarza - który parę lat wcześniej niźli Rysiek Riedel wykończył się w bardzo podobny sposób. Z tym, że tutaj do głosu doszła wóda bardziej niż narkotyki. O Riedlu robią filmy, a o Skibińskim dziś już nikt nie pamięta…
Potem grał „
Piotr Pastor i słonce”. Mieli jakiś jeden przebój na którejś z list. Coś o schodach w dół i w górę. Chyba na liście, nadawanej w „Radiokurierze”. To znaczy w soboty, po południu na programie 1.