pokaż menu          

Padam, padam

słowa: Henri Contet
muzyka: Norbert Glanzberg
tłumaczenie: Sylwek Szweda 13.07.2017
a / F E E7... 

 

         a                                       H7              a a h a c h a h

Wrażenie to w dzień i przez noc

          E7                                 a

Podkrada się do mnie jak kot 

            a                            H7

Co przybył z daleka jak ja

        E7                               a        

Orkiestra już czeka na znak

         A           e       A         e

Muzyka ta do szaleństwa 

          A            e                A    e 

Prowadzi na jawie i w śnie

     D            a             D   a          

I jak karuzela się kręci

            D                 F               E      

Gdy spytać chcę zagłusza mnie

      F          E         F               E  d C H7

Wciąż o krok przede mną jest! 

 

       a

Padam, padam, padam

                                                    E                        

Ta melodia przez życie mnie gna

       E7

Padam, padam, padam 

                                              a

Ona o mnie wie więcej niż ja

       a

Padam, padam, padam

                a             A7          d7

Jak ten palec co daje mi znak 

              d                               a                  (a-as-g-fis-f)

Że coś ciągnę za sobą, wrażenie to mam

              F              E                a
Jakiś błąd co aż nadto go znam.
 
              a                                       H7 

Swe miłości sobie przypomnij znów

          E7                                    a

Bo właśnie jest czas na twój ruch 

         a                                    H7

Już na nic się nie zda ten płacz

              E7                                        a        

Gdy wspomnień tak wiele wciąż masz

      A             e                A    e

I patrzę na tych co zostali

          A                    e               A     e 

Ich słów pustych dosyć już mam

             D                    a                 D   a          

Nikt z nich nie chce ze mną iść dalej

      D           F              E      

Miłości to tylko jest żart

     F            E         F              E   F E

Śpiewać chcę, bo ona już gra

 
       a

Padam, padam, padam

                                                                   E7                        

Wszystkie "Kocham Cię" dobrze już znam

       E7

Padam, padam, padam 

                                                      a

Z wyprzedaży to wszystko co mam 

       a

Padam, padam, padam

                a             A7          d7

Jak ten palec co daje mi znak 

              d                               a                  (a-as-g-fis-f)

Że coś ciągnę za sobą, wrażenie to mam

              F              E               a
Jakiś błąd co aż nadto go znam.
 
       a

Padam....

                                                         E7                        

Znów ten chaos, jak dobrze go znam

       E7

Padam....

                                                              a

Całą przeszłość jak na dłoni znów mam!!!

   a

Padam...

                     a                A7                   d7

Gdzieś na później cierpienie swe skryj

                   d                                      a
Śmiało smyczkiem pociągnij, wrażenie zmyl
           F      E-E7-E        a
Póki serce  bije   ty -  ŻYJ!!!
 
 
( w tonacji e-mol):

 

 

e / C H H7...

 

         e                                       Fis7              e e fis e g fis e fis

Wrażenie to w dzień i przez noc

          H7                                e

Podkrada się do mnie jak kot 

            e                            Fis7

Co przybył z daleka jak ja

        H7                               e        

Orkiestra już czeka na znak

        E           h        E         h

Muzyka ta do szaleństwa 

          E            h                E    h 

Prowadzi na jawie i w śnie

     A            e             A   e          

I jak karuzela się kręci

            A                 C               H7      

Gdy spytać chcę zagłusza mnie

      C          H7      C               H7 a G Fis

Wciąż o krok przede mną jest! 

 

       e

Padam, padam, padam

                                                    H7                        

Ta melodia przez życie mnie gna

       H7

Padam, padam, padam 

                                              e

Ona o mnie wie więcej niż ja

       e

Padam, padam, padam

                e             E7          a7

Jak ten palec co daje mi znak 

              a                               e                   ( e-es-d-des-c )

Że coś ciągnę za sobą, wrażenie to mam

              C              H7             e
Jakiś błąd co aż nadto go znam.
 
              e                                       Fis7 

Swe miłości sobie przypomnij znów

          H7                                    e

Bo właśnie jest czas na twój ruch 

         e                                    Fis7

Już na nic się nie zda ten płacz

              H7                                        e        

Gdy wspomnień tak wiele wciąż masz

      E             h                E    h

I patrzę na tych co zostali

          E                    h               E     h 

Ich słów pustych dosyć już mam

             A                    e                  A   e          

Nikt z nich nie chce ze mną iść dalej

      A           C              H7      

Miłości to tylko jest żart

     C            H7      C            H7 a G Fis

Śpiewać chcę, bo ona już gra

 
       e

Padam, padam, padam

                                                                   H7                        

Wszystkie "Kocham Cię" dobrze już znam

       H7

Padam, padam, padam 

                                                      e

Z wyprzedaży to wszystko co mam 

       e

Padam, padam, padam

                e             E7          a7

Jak ten palec co daje mi znak 

              a                               e            ( e-es-d-des-c )          

Że coś ciągnę za sobą, wrażenie to mam

              C              H7             e  
Jakiś błąd co aż nadto go znam.
 
       e

Padam....

                                                         H7                        

Znów ten chaos, jak dobrze go znam

       H7

Padam....

                                                              e

Całą przeszłość jak na dłoni znów mam!!!

   e

Padam...

                     e                E7                  a7

Gdzieś na później cierpienie swe skryj

                   a                                      e
Śmiało smyczkiem pociągnij, wrażenie zmyl
           C       H7              e
Póki serce  bije   ty -  ŻYJ!!!
13.07.2017
"Padam, padam" - znaczy tłumić coś w sobie.

PADAM PADAM - Sylwek Szweda 
edith piaf - padam padam (1951 r.)
Edith Piaf Padam Padam live 1956
Leçon guitare - Padam padam - Piaf
Piaf "Padam" - Teatr Powszechny w Radomiu
Edith Piaf, Padam, padam 15 novembre 2015 par Milou leïz

Norbert Glanzberg (ur. 12 października 1910 w Rohatynie, zm. 25 lutego 2001 w Neuilly-sur-Seine) – pianista i kompozytor muzyki filmowej.
Norbert Glanzberg urodził się w galicyjskim Rohatynie koło Lwowa, pod zaborem austro-węgierskim. W 1911 wraz ze swoją rodziną wyemigrował do Würzburga w Bawarii. W 1924 wstąpił do konserwatorium w Würzburgu i podjął pracę jako szef chóru. Od 1929 pracował jako asystent dyrygenta w teatrze miejskim w Akwizgranie. Tam też zetknął się z Belą Bartokiem i Albanem Bergiem.
W 1930 został zatrudniony jako kompozytor przez UFA Film, gdzie napisał muzykę dla Billy'ego Wildera a następnie dla Maxa Ophülsa. W 1933, w okresie umacniania się ruchu faszystowskiego, Goebbels na łamach pisma NSDAP – „Der Angriff” określił Glanzberga jako „zdegenerowanego żydowskiego artystę”[potrzebny przypis].
Glanzberg przeniósł się do Paryża i w 1936 poznał Django Reinhardta, pod wpływem którego grał w salach tanecznych dla robotników (fr. bals musettes). W 1938 poznał Lyse Gauty, dla której napisał Le bonheur est entré dans mon cœur, dzięki czemu stał się akompaniatorem śpiewaczki podczas pokazu mody[potrzebny przypis].
W 1939 Glanzberg, jako uchodźca polski, został wcielony do Polskich Sił Zbrojnych stacjonujących na terenie Anglii. Zdemobilizowany w roku 1940, Glanzberg powrócił na południe Francji do „strefy nieokupowanej”. Tam też poznał Didiera Marouaniego, który polubiwszy Glanzberga, zaangażował go w trasy koncertowe Tino Rossiego i Édith Piaf.
Mimo dotychczasowego szczęścia w unikaniu niemieckich łapanek, w 1942 stał się ofiarą donosu i został osadzony w więzieniu na okres 6 miesięcy. Jego potajemną ucieczkę zorganizowała śpiewaczka Marie Bell wraz z korsykańskim strażnikiem więzienia. Do 1944 ukrywał go Georges Auric, a dalej do końca wojny poeta René Laporte. Podczas pobytu u Laportego w Antibes, Glanzberg poznał intelektualistów francuskiego ruchu oporu: Paula Eluarda, Jacques'a Préverta, Louisa Aragona, Elsę Triolet i Juillarda. To właśnie Glanzberg przedstawił Maurice'a Chevaliera Juillardowi, który po wojnie stał się edytorem jego pamiętnika: Ma route et mes chansons.
W roku 1945 Glanzberg wyszedł na wolność. Wziął czynny udział w wyzwoleniu Maurice'a Chevaliera przetrzymywanego przez ruch oporu Soleil, po czym stanął przed trybunałem lustracyjnym w obronie Mistinguetta.
W latach 1946–1948, Glanzberg odbył międzynarodowe tournée wraz z Tino Rossim. Później koncertował z Charlesem Trenetem po Afryce południowej.
Latem 1948, wraz z Henrim Contetem napisał słynną piosenkę Padam-Padam, która stała się częścią repertuaru Edith Piaf. W 1952 skomponował dwa utwory dla Yves'a Montanda: Moi j'm'en fous i Les grands boulevards. Od roku 1953 stworzył wiele utworów muzyki filmowej, np. do filmu Michel Strogoff (1953), La goualeuse (1954), La sorcière z Mariną Vlady (1955) czy La mariée est trop belle (1956) z Brigitte Bardot.
W 1959 urodził mu się syn Serge, który dziś jest producentem muzycznym, inżynierem dźwięku oraz właścicielem paryskiego studia nagrań G POINT STUDIO.
Od roku 1962 do lat siedemdziesiątych, Glanzberg komponował jeszcze dla Petuli Clark, Dalidy i Mireille Mathieu.
Padł jednak ofiarą epoki rock'n'rolla i skończył swoją karierę jako kompozytor dla Music-Hall. Jednakże w 1983 wrócił do muzyki poważnej z suitą Lieder bazującą na wierszach więźniów z okresu II wojny światowej. Następnie zainspirowany powieściami Isaaca Bashevisa Singera skomponował w 1985 koncert na dwa fortepiany La Suite Yiddish.
W 1998 wrócił na scenę i w Würzburgu dał koncert wraz z Hanną Schygullą. W 1999 nagrał koncert pieśni bożonarodzeniowych w katedrze Würzburgskiej a rok 2000 spędził na pisaniu orkiestracji do La Suite Yiddish na orkiestrę symfoniczną. Zmarł niedługo po skończeniu dzieła w lutym 2001.
 
PADAM PADAM

Cet air qui m'obsède jour et nuit 
Cet air n'est pas né d'aujourd'hui 
Il vient d'aussi loin que je viens 
Traîné par cent mille musiciens 
Un jour cet air me rendra folle 
Cent fois j'ai voulu dire pourquoi 
Mais il m'a coupé la parole 
Il parle toujours avant moi 
Et sa voix couvre ma voix 

Padam... padam... padam... 
Il arrive en courant derrière moi 
Padam... padam... padam... 
Il me fait le coup du souviens-toi 
Padam... padam ...padam... 
C'est un air qui me montre du doigt 
Et je traîne après moi comme un drôle d'erreur 
Cet air qui sait tout par coeur 

Il dit: "Rappelle-toi tes amours 
Rappelle-toi puisque c'est ton tour 
'y a pas d'raison pour qu'tu n'pleures pas 
Avec tes souvenirs sur les bras... 
" Et moi je revois ceux qui restent 
Mes vingt ans font battre tambour 
Je vois s'entrebattre des gestes 
Toute la comédie des amours 
Sur cet air qui va toujours 

Padam... padam... padam... 
Des "je t'aime" de quatorze-juillet 
Padam... padam... padam... 
Des "toujours" qu'on achète au rabais 
Padam... padam... padam... 
Des "veux-tu" en voilà par paquets 
Et tout ça pour tomber juste au coin d'la rue 
Sur l'air qui m'a reconnue... 

Écoutez le chahut qu'il me fait...

Comme si tout mon passé défilait... 

Faut garder du chagrin pour après 
J'en ai tout un solfège sur cet air qui bat... 
Qui bat comme un coeur de bois...


Tłumaczenie: Katarzyna Jamróz

Melodię tę znam, bo co dnia
Tam ona jest zawsze gdzie ja
Niezmiennie...na jawie, we śnie
jest przy mnie...tuż, tuż blisko mnie
Bo za mną, od kiedy pamiętam
wędruje tak wierna, jak nikt
To stąpa cichutko...na pointach
to nagle zamienia się w krzyk...
Grzmi jak grom jej każdy ton:

Pa-ram, pa-ram, pa-ram...
Ta melodia przez życie mnie gna
Pa-ram, pa-ram, pa-ram...
Ona o mnie wie więcej niż ja
Pa-ram, pa-ram, pa-ram...
Ona przecież nie raz i nie dwa
wyciągała mnie z dna
a jej szorstki dźwięk
rozpraszał mą rozpacz i lęk.

Przeróżnych uczyła mnie ról
Smakować kazała mi ból
W pamięci, zmąconej przez czas
zanurzać się wciąż, raz po raz
Po miłość, co dawno odeszła
by poczuć na nowo jej smak
Na przyszłość popatrzeć przez przeszłość
Raz jeszcze zasłuchać się jak
słodko gra melodia ta:

Pa-ram, pa-ram, pa-ram...
I już Miłość, ta krnąbrna i zła
Pa-ram, pa-ram, pa-ram...
wraca do mnie skruszona, we łzach
Pa-ram, pa-ram, pa-ram...
Do mych dłoni się tuli i łka,
że nikt inny, że ja...
i że ze mną chce...
ze mną zostać na dobre i złe...

.......................
Ta melodia oszukać chce czas
....................
To co przeszło ożywić chce w nas
.................
Dawną miłość przywrócić do łask
Lecz choć wciąż tej miłości wygrywa tusz
me serce zimne jest już.

tumacyenie dosowne Bosina1805

To wrażenie, które wywołuje u mnie obsesję dniem i nocą.
To wrażenie, które nie narodziło się dzisiaj.
Pochodzi z równie daleka, co ja
sponiewierane przez sto tysięcy muzyków.
Pewnego dnia doprowadzi mnie do szaleństwa.
Sto razy chciałam powiedzieć dlaczego,
ale zawsze mi przerywało.
Zawsze mówi przede mną.
A jego głos pokrywa mój.

Padam, padam, padam ...
Nadchodzi biegnąc za mną.
Padam, padam, padam ...
Mówi mi: przypomnij sobie.
Padam, padam, padam ...
To jest wrażenie, które pokazuje mi palec.
I ciągnę za sobą, jak jakiś błąd.
To wrażenie, które zna wszystko na pamięć. 

Mówi: przypomnij sobie swoje miłości.
Przypomnij sobie, bo to twoja kolej.
Nie ma powodu, żebyś nie płakała.
Z twoimi wspomnienia w ramionach.
I ja, znowu widzę tych, którzy zostali.
Moje dwadzieścia lat bije w tambur.
Widzę bijące się gesty,
całą komedię miłości.
W tym wrażenia, które wciąż trwa.

Padam, padam, padam ...
Wszystkie "kocham cię" 14. lipca.
Padam, padam, padam ...
Wszystkie "na zawsze", kupowane na wyprzedaży.
Padam, padam, padam ...
Wszystkie "czy chcesz?" gotowe na sprzedaż w paczkach.
Wszystko po to, aby upaść zaraz na rogu ulicy.
Na wrażeniu, które mnie rozpoznało.

Posłuchaj tego chaosu, który we mnie wywołuje.

Tak jakby cała moja przeszłość defilowała przede mną.

Trzeba zachować cierpienie na później.
Mam smyczek nad tym wrażeniem, które bije.


Padam padamEdit_Piaf2

This tune that obsesses me day and night
This tune wasn’t born today
It comes from further than I come
Dragged by a hundred thousand musicians
One day this tune will drive me mad
A hundred times I wanted to say, “Why?”
But it cut off my words
It speaks always before me
And it’s voice drowns out mine

Padam, Padam, Padam
It begins running up behind me
Padam, padam, padam
It hits me with “Remember!”
Padam, padam, padam
It’s a tune that points a finger at me
And I drag [it] after me like an odd mistake
This tune that knows all by heart

It says, “Remember your loves,
Remember, since it is your turn.
There’s no reason you shouldn’t cry
With all these memories in your arms!”
These [memories] stay with me, I see them again
My twenty years beat a drum
I see battling gestures [They seem to be showing one thing, while doing another]–
All the comedy of love–
In this tune that goes on and on

Padam, padam, padam
The “I love you”s of the 14th of July (Bastille Day)
Padam, padam, padam
The “Always!” that one buys on the cheap
Padam, padam, padam
Boxes of “Would you like to’s?”
And all that to just find at the corner of the street
The tune that recognizes me.

Listen to the cacophony it makes in me
It’s as if my entire past had marched by!
Save sorrow for later!
I have notes full of it in this tune that beats,
that beats like a heart of wood!
 

Śpiewnik

Folder plików

 

Najnowsze piosenki

więcej
 
na górę